SPIS TREŚCI:
1.Postanowienia ogólne
2.Definicje
3.Usługi odpłatne
4.Reklamacje Usług
5.Gwarancja na części zamienne użyte do naprawy urządzeń
6.Prawo odstąpienia od Umowy przez Usługobiorców będących Konsumentami.
7.Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur.
8.Postanowienia końcowe.
Serwis www.merazet.pl dba o prawa Konsumenta. Dlatego też postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a wszelkie ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść Konsumenta. W przypadku ewentualnej niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy i należy je stosować. Prawa należne wynikające z obowiązujących przepisów prawa, w tym postanowienia dotyczące Konsumenta zawarte w niniejszym Regulaminie stosuje się również do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
- Postanowienia ogólne
1.1.Serwis dostępny pod adresem internetowym www.merazet.pl, e-mailowo : serwis@merazet.pl prowadzony jest przez MERAZET S.A., zarejestrowaną przez Sąd Rejonowy Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000038740, NIP777 00 01 387 , kapitał zakładowy: 8.975.000 zł., kapitał wpłacony 8.975.000 adres poczty elektronicznej: poczta@merazet.pl, numer telefonu: +48 61 8644 600
1.2. Niniejszy Regulamin skierowany jest do przedsiębiorców i Konsumentów korzystających z usług Serwisu
1.3. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Usługodawca MERAZET S.A. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o zasady wskazane w Polityce prywatności opublikowanej na stronie www.merazet.pl Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza Usługodawca ma prawo do wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji i poprawiania.
1.4. Wszystkie nazwy handlowe, nazwy Produktów, nazwy firm i ich loga użyte na stronie internetowej pod adresem www.merazet.pl należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych. Mogą one być zastrzeżonymi znakami towarowymi. Wszystkie materiały, opisy i zdjęcia prezentowane pod adresem www.merazet.pl użyte są w celach informacyjnych.
1.5. Żadna informacja zamieszczona pod adresem www.merazet.pl nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, ale zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 K.c. Usługobiorca składając Zlecenie składa ofertę nabycia określonej Usługi, na warunkach jak w jej opisie.
1.6. W zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną. niniejszy Regulamin jest regulaminem w rozumieniu art. 8 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj.2020 poz.344 ze zm.)
1.7.Warunkiem złożenia przez Usługobiorcę Zlecenia w Serwisie pod adresem www.merazet.pl adres poczty elektronicznej :serwis@merazet.pl jest zapoznanie się przez Usługobiorcę z niniejszym Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zlecenia.
1.8 Postanowienia ogólnych warunków lub regulaminów stosowanych przez Usługobiorców niebędących Konsumentami nie znajdują zastosowania do Umów zawieranych na podstawie tego Regulaminu.
1.9. Niniejszy Regulamin nie ma zastosowania do napraw serwisowych realizowanych w ramach wykonywania zobowiązań Usługodawcy wynikających z udzielonej gwarancji na urządzenia będące przedmiotem sprzedaży przez MERAZET SA.
1.10. Urządzenia pracujące z materiałem mikrobiologicznym i chemicznym będą przyjmowane do naprawy wyłącznie z wypełnionym protokołem przeprowadzenia dekontaminacji. Powyższe towary dostarczone bez protokołu przeprowadzenia dekontaminacji nie będą przyjmowane
- Definicje
2.1. Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem sobót i dni ustawowo wolnych od pracy.
2.2. Formularz – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny na stronie www.merazet.pl w zakładce :”Serwis i Laboratorium Pomiarowe” umożliwiający zlecenie wykonania Usługi
2.3. Usługobiorca – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; – która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę o świadczenie Usługi.
2.4. Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową w rozumieniu art. 22 (1) Kodeksu cywilnego oraz osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, (art.7aa Ustawy o prawach konsumentów z 30 maja 2014 r. tj. Dz.U.2023r. poz.2759)
2.5. Kodeks cywilny (K.c.)– ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. ( tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 1933 ze zm.).
2.6. Usługa – dostępna w Serwisie usługa będąca przedmiotem Umowy między Usługobiorcą a Usługodawcą.
2.7. Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług serwisowych
2.8. Serwis– Serwis Usługodawcy dostępny pod adresem internetowym: www.merazet.pl , e-mailowo : serwis@merazet.pl
2.9. Usługodawca – MERAZET S.A. zarejestrowana przez Sąd Rejonowy Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000038740, NIP 777 00 01 387, kapitał zakładowy: 8.975.000 zł., kapitał wpłacony 8.975.000, siedziba i adres do doręczeń: ul. J. Krauthofera 36, 60-203 Poznań, NIP REGON 000034996, adres poczty elektronicznej: poczta@merazet.pl, numer telefonu: +48 61 8644 600
2.10.Umowa – umowa o świadczenie Usługi zawierana albo zawarta między Usługobiorcą a Usługodawcą, na podstawie Zlecenia złożonego przez Usługobiorcę.
2.11. Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy.
2.12. Ustawa – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach Konsumenta (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 2759 ze zm.)
2.13. Zlecenie – oświadczenie woli Usługobiorcy składane za pomocą Formularza i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy.
3.Usługi odpłatne
3.1. Kontakt z Serwisem -zapytanie o Usługę i/lub wycenę jest możliwy :
– telefonicznie nr. 618 644 675 606 107 438
– e-mailowo na adres :serwis@merazet.pl
3.1.1. W przypadku gdy Usługobiorca jest zainteresowany naprawą lub wzorcowaniem urządzenia (np. pieca) „u klienta” wycena wzorcowania/ naprawy jest podawana przez Serwisantów Usługodawcy po kontakcie z Usługobiorcą i wymaga zatwierdzenia przez Usługobiorcę.
3.1.2. Jeśli Usługą jest naprawa Usługobiorca otrzymuje informację, że wycena naprawy będzie znana po ekspertyzie producenta urządzenia albo w Serwisie (w zależności gdzie będzie wykonywana naprawa).Usługobiorca otrzymuje jednocześnie informację, że w przypadku naprawy, na którą Usługobiorca się nie zgodzi poniesie on koszt ekspertyzy w zależności od producenta- jeśli wysyłka zagraniczna to równowartość w PLN – 150 euro netto plus 23 % VAT (jest to koszt ekspertyzy oraz międzynarodowych wysyłek ubezpieczonych).Jeśli wysyłka do producenta/obcego serwisu na terenie Polski to 150zł netto plus 23 % VAT.
Jeśli jest to wzorcowanie/kalibracja Usługobiorca otrzymuje wycenę zgodną z aktualnym Cennikiem Serwisu.
Usługodawca obciąży Usługobiorcę kwotą ryczałtową w wysokości 50 zł + VAT 23% na pokrycie kosztów rezygnacji Usługobiorcy z usługi. Wzorcowania/kalibracji. Zapłata nastąpi w ciągu 7 dni od daty doręczenia Usługobiorcy faktury dotyczącej w/w ryczałtu.
3.2. Przyjmowanie urządzeń przez Serwis.- możliwości dostawy.
3.2.1.Usługobiorca dostarcza urządzenie osobiście do Serwisu w siedzibie MERAZET SA, z własnym dokumentem zlecenia Usługi.
3.2.2. Usługobiorca dostarcza urządzenia osobiście i w holu siedziby MERAZET SA jest wypełniany formularz z pracownikiem Serwisu.
3.2.3. Usługobiorca dostarcza urządzenie do Serwisu kurierem, z własnym zleceniem.
3.2.4. Usługobiorca dostarcza urządzenie do Serwisu wraz z wypełnionym Formularzem
3.2.5. Usługobiorca dostarcza urządzenie do Serwisu kurierem bez żadnego dokumentu papierowego (zlecenie jest na mailu lub elektronicznie przez Formularz).
3.2.6. Usługobiorca dostarcza urządzenie do Serwisu kurierem bez żadnego zlecenia papierowego/ mailowego/ na stronie. Jeśli jest na liście przewozowym kontakt- Serwis kontaktuje się z Usługobiorcą np. telefonicznie z pytaniem w jakim celu zostało przesłane urządzenie. Usługobiorca otrzymuje informację, że powinien zlecenie Usługi zgłosić mailowo lub w wersji papierowej na Formularzu
3.3.Realizacja Usługi -możliwe formy.
3.3.1 Zlecenie w całości jest realizowane w Serwisie.
3.3.2. Zlecenie częściowo jest realizowane w Serwisie, a częściowo w serwisie/ laboratorium zewnętrznym
3.3.3. Zlecenie w całości jest realizowane w laboratorium / serwisie zewnętrznym**
** w przypadku realizacji usługi w serwisie zewnętrznym kiedy pojawi się dodatkowy koszt np. naprawa- osoba odpowiedzialna ze strony Serwisu za dane zlecenie informuje Usługobiorcę o wycenie naprawy, która zostanie wykonana lub nie w zależności od decyzji Usługobiorcy.
3.4. Odbiór urządzenia po wykonaniu Usługi.
3.4.1. Po wykonaniu Usługi Usługodawca wystawia fakturę, a Usługobiorca jest informowany o możliwości odbioru (jeśli dostarczał urządzenia osobiście).
3.4.2. Po wykonaniu Usługi Usługodawca wystawia fakturę z doliczonymi kosztami przesyłki zwrotnej, a urządzenie jest przekazywane na magazyn Usługodawcy do odsyłki zwrotnej, na adres wskazany przez Usługobiorcę.
3.4.3. Jeżeli Usługobiorca wyraża wolę odbioru częściowego przedmiotu zlecenia, np. jeśli jedno z urządzeń jest wzorcowane w Serwisie a drugie w podmiocie zewnętrznym i czas realizacji tych usług znacznie się różni. Wtedy gotowe już urządzenia są wydawane(jak wyżej- odbiór osobisty lub wysyłka) a faktura jest wystawiana na część gotowego zlecenia lub zostaje wystawiona po zakończeniu całego zlecenia.
3.4.4. Brak odbioru towaru przez Usługobiorcę ponad 15 dni od daty uzyskania informacji o wykonaniu U sługi lub rezygnacji Usługobiorcy z jej wykonania spowoduje obciążanie Usługobiorcy kosztami składowania towaru za cały okres, w wielkości 1 % wartości towaru, zgodnej z przeprowadzoną przez Usługodawcę wyceną, za każdy rozpoczęty dzień. Gdy koszty składowania przekroczą wartość handlową towaru nastąpi jego przejęcie na rzecz Usługodawcy., tytułem pokrycia tych kosztów. Towar, który nie zostanie odebrany w ciągu 15 dni od daty uzyskania informacji o wykonaniu Usługi lub rezygnacji Usługobiorcy z jej wykonania w razie braku odrębnej, pisemnej decyzji Usługobiorcy wyrażonej przed upływem w/w terminu, podlega złomowaniu przez Usługodawcę bez dodatkowych wezwań do odbioru, niezależnie od obciążenia Usługodawcy w/w kosztami składowania.
4.Reklamacje Usług.
4.1.Usługodawca jest zobowiązany świadczyć Usługi wolne od wad. Usługobiorca jest uprawniony do reklamacji związanych z niewykonaniem lub niewłaściwym wykonaniem Usługi.
Poniższe postanowienia dotyczące reklamacji, w żaden sposób nie wyłączają, nie ograniczają, ani nie zawieszają uprawnień Konsumenta wynikających z Ustawy i Kodeksu cywilnego.
4.1.1.Wszelkie reklamacje Usług wykonanych przez Usługodawcę będą rozpatrywane indywidualnie. Reklamacje winny być zgłoszone Usługodawcy w terminie 14 (czternastu) dni licząc od daty zdarzenia stanowiącego podstawę reklamacji. W przypadku uznania reklamacji za zasadną, Usługobiorcy przysługuje prawo do bezpłatnej naprawy, a w sytuacji, gdy jest ona niemożliwa – prawo do zwrotu wynagrodzenia za wykonaną Usługę.
4.1.2. W odniesieniu do Usługobiorców będących Konsumentami w razie braku zgodności Usługi z umową o dzieło będące towarem Usługodawca odpowiada za brak zgodności Usługi z Umową, na zasadach uregulowanych w art. 43a i nast. Ustawy.
W odniesieniu do pozostałych Usługobiorców w tym Konsumentów Usługodawca odpowiada za wady Usług wykonanych zgodnie z Umową o dzieło nie będące towarem na zasadach uregulowanych przepisami księgi trzeciej tytułu XI działu II ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2023 r. poz. 1610, 1615, 1890 i 1933 ) – art. 556 i nast. K.c.
4.1.3. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług, w tym elektronicznych Usługobiorca nie będący Konsumentem może składać :
– pisemnie na adres: ul. J. Krauthofera 36, 60-203 Poznań
– w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: reklamacje@merazet.pl
4.1.4.Zaleca się podanie przez Usługobiorcę w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości; (2) żądania Usługobiorcy co do sposobu załatwienia reklamacji ; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
4.1.5.Po otrzymaniu zgłoszenia reklamacji Serwis niezwłocznie skontaktuje się z Usługobiorcą, w celu ustalenia dalszego sposobu postępowania.
4.1.6. Reklamacje Usługobiorców nie będących Konsumentem są rozpatrywane w terminie 14 dni od daty otrzymania przez Usługodawcę.
4.1.7. W przypadku, gdy do ustosunkowania się przez Usługodawcę do reklamacji Usługobiorcy lub do wykonania uprawnień Usługobiorcy wynikających z Ustawy niezbędne będzie dostarczenie przedmiotu Usługi do Usługodawcy Usługobiorca zostanie poproszony przez Usługodawcę o jego dostarczenie na koszt Sprzedawcy na adres ul. J. Krauthofera 36, 60-203 Poznań. Jeżeli jednak ze względu na rodzaj wady, rodzaj przedmiotu Usługi lub sposób jego zamontowania dostarczenie go przez Usługobiorcę byłoby niemożliwe albo nadmiernie utrudnione, Usługobiorca zostanie poproszony o jego udostępnienie Usługodawcy, po uprzednim uzgodnieniu terminu, w miejscu, w którym się znajduje.
4.1.8. Usługodawca ma prawo na każdym etapie reklamacji do dokonania oględzin w miejscu wykonania Usługi w celu weryfikacji okoliczności wynikających z reklamacji, w tym zgłaszanych ewentualnych szkód.
4.1.9. Odpowiedzialność Usługodawcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania obowiązków wynikających z umowy zawartej z Usługobiorcą nie będącym Konsumentem lub na jego rzecz, jest ograniczona do zapłaty odszkodowania w wysokości straty rzeczywiście poniesionej przez Usługobiorcę , nie wyższej jednak niż cena zapłacona Usługodawcy przez takiego Usługobiorcę za Usługę na podstawie takiej umowy.
4.1.10. Usługobiorcy będący Konsumentami mogą złożyć reklamacje :
– pisemnie na adres: ul. J. Krauthofera 36, 60-203 Poznań
– za pomocą poczty elektronicznej na adres reklamacje@merazet.pl
oraz w każdy inny dopuszczony prawem sposób.
4.1.11. Usługodawca udzieli odpowiedzi na reklamację Konsumenta w terminie 14 dni od daty otrzymania reklamacji Usługobiorcy, przy czym wobec Usługobiorcy będącego osobą fizyczną, który zawarł umowę z Usługodawcą bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że nie posiada ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności art. 7a ust. 2 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta nie ma zastosowania
- Gwarancja na części zamienne użyte do naprawy urządzeń.
5.1. Usługodawca udziela na zainstalowane przez siebie w trakcie naprawy części sześciu miesięcy gwarancji.
5.1.1.Warunki gwarancji.
a) Usługodawca udziela sześciomiesięcznej gwarancji na części zamienne użyte do naprawy urządzenia potwierdzonej dokumentem PZN lub fakturą VAT.
b) W przypadku ponownego uszkodzenia tych samych części zamiennych lub ujawnienia się wad w okresie sześciu miesięcy od dnia naprawy zostaną one wymienione i usunięte na koszt Usługodawcy.
5.1.2. Gwarancją nie są objęte:
a) mechaniczne uszkodzenia spowodowane przez użytkownika i wywołane nimi wady,
b) uszkodzenia i wady sprzętu wynikłe na skutek:
– niezgodnego z instrukcją obsługi użytkowania, przechowywania lub konserwacji,
– działania instalacji domowej niespełniającej wymogów technicznych dla sprzętu określonych w instrukcji obsługi sprzętu,– nieprzestrzegania zaleceń producenta (podanych w instrukcji obsługi) w zakresie współpracy sprzętu z wodą o odpowiednim stopniu twardości, – samowolnych (dokonanych przez użytkownika lub osoby trzecie inne niż warsztat serwisowy) napraw, przeróbek lub zmian konstrukcyjnych sprzętu,
c) części szklane i żarówki oświetlenia,
d) uszkodzenia spowodowane czynnikami zewnętrznymi niezależnymi od producenta
e) części eksploatacyjne i zabezpieczające – np. paski. baterie, wtyki, gniazda, akumulatory, sprzęgła, bezpieczniki, worki, filtry które mogą się zużyć/zniszczyć.
5.1.3 Powyższe postanowienia dotyczące gwarancji, w żaden sposób nie wyłączają, nie ograniczają, ani nie zawieszają uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów o rękojmi.
6.Odstąpienie od umowy przez Usługobiorców będących Konsumentami.
6.1. Dla uniknięcia wątpliwości Usługodawca informuje, że zgodnie z art. 38 Ustawy, Konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy:
a) o świadczenie usług, jeżeli wykonał w pełni Usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy;
b) w której Konsument wyraźnie żądał, aby Usługodawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Usługodawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od Umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych Usług lub rzeczy.
6.2. Zgodnie z Ustawą Konsument ma prawo odstąpić od Umowy o usługę zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa bez podawania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy. Prawo to nie przysługuje w sytuacjach opisanych w ust. 6.1 powyżej.
6.3. Konsument z wyłączeniem sytuacji określonych w ust.6.1. ma prawo odstąpić od Umowy o Usługę zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt.6.6.Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy może zostać złożone na przykład:
– pisemnie na adres: MERAZET S.A. ul. J. Krauthofera 36, 60-203 Poznań
– w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: poczta@merazet.pl;
oraz w każdy inny dopuszczony prawem sposób.
6.4. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od Umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy oraz dodatkowo dostępny jest wraz z Pouczeniem jako załączniki nr 1 i 2 do niniejszego Regulaminu. Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
6.5. Konsument może odstąpić zarówno w zakresie całego Zlecenia Usług (i wtedy odstąpienie będzie skuteczne w odniesieniu do wszystkich Usług objętych Zleceniem), jak też w odniesieniu do niektórych tylko usług (i wtedy umowa będzie dalej obowiązywała w odniesieniu do pozostałych Usług ujętych w Zleceniu , w stosunku do których nie dokonano odstąpienia od umowy).
6.6. Usługodawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności (bez kosztów dostawy części do Konsumenta ze względu na to, że część była przywieziona przez Serwisanta Usługodawcy) z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób oferowany przez Usługodawcę. Usługodawca może jednakże wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania części z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
6.7. Usługodawca wystawia odpowiednią fakturę korygującą i dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
6.8.. Jeżeli Konsument wykonuje prawo do odstąpienia od Umowy po zgłoszeniu żądania wykonania usługi przed upływem terminu do odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa Konsument ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od Umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej ceny.
- Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dla Usługobiorców będących Konsumentem.
7.1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Usługobiorcę będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników Konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona Konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.Usługobiorca będący Konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
7.2.Usługobiorca jest uprawniony do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (tj. Dz.U. 2024 poz.312 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 06.07.2017 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych sądów polubownych przy wojewódzkich inspektorach inspekcji handlowej (Dz.U. 2017 poz.1356).
7.3.Usługobiorca jest uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej ( tj. Dz.U. 2024 poz.312 ze zm.), z wnioskiem o z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
7.4.Usługobiorca może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Usługobiorcą a Usługodawcą , korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl.
7.5.Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
- Postanowienia końcowe
8.1. W przypadku Usługobiorców niebędących Konsumentami ani osobami fizycznymi, które zawarły umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla nich charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nich działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, jurysdykcję ma sąd właściwy miejscowo dla siedziby Usługodawcy.
8.2. Usługodawca jest uprawniony do dokonywania zmian w Regulaminie, również w przypadku zmian w zakresie świadczonych usług. Zmiana warunków Regulaminu pozostanie bez wpływu na prawa Usługobiorcy nabyte przez niego przed wejściem w życie zmian do Regulaminu.
8.3.W zakresie nieuregulowanym w niniejszym Regulaminie do Usług zamawianych przez stronę internetową www.merazet.pl mają dodatkowo zastosowanie postanowienia Regulaminu Sklepu Internetowego MERAZET SA dostępnego na stronie www.merazet.pl
8.4 W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o innym charakterze niż umowy ciągłe zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorców będących Konsumentami (w rozumieniu Ustawy o prawach Konsumenta obowiązującej do dnia 31.12.2020 r.) przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu. W szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy.
8.5 W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. z 2023 r., poz. 1933 ze zm.); dla umów z Usługobiorcami będącymi Konsumentami – przepisy ustawy o prawach Konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (tj. Dz.U. z 2023 r. poz.2759 ze zm.); oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
8.6. Regulamin obowiązuje od 12 czerwca 2024 r.
Załącznik nr 1 do Regulaminu opracowany na podstawie załącznika numer 1 do Ustawy z dnia 30.05.2014 r. o prawach Konsumenta ( tj. Dz.U. z 2023 r. poz.2759 ze zm.
INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA PRZEZ USŁUGOBIORCĘ BĘDĄCEGO KONSUMENTEM W TYM PRZEDSIĘBIORCĄ-KONSUMENTEM Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Prawo odstąpienia od umowy .o świadczenie usług (umowa).
Mają Państwo prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia umowy.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować Usługodawcę tj. Merazet S.A. o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą na adres 60-203 Poznań, ul. J. Krauthofera 36 lub pocztą elektroniczną na adres reklamacje@merazet.pl
Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. Jeżeli skorzystają Państwo z możliwości elektronicznej , prześlemy Państwu niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy pocztą elektroniczną.
Skutki odstąpienia od umowy
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy, Merazet S.A. zwraca Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, , niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba, że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie.
Jeżeli zażądali Państwo rozpoczęcia świadczenia usług przed upływem terminu do odstąpienia od umowy zapłacą nam Państwo kwotę proporcjonalną do zakresu świadczeń spełnionych do chwili ,w której poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy.
Załącznik nr 2 do Regulaminu
Wzór formularza odstąpienia od umowy, opracowany na podstawie załącznika numer 2 do Ustawy z dnia 30.05.2014 r. o prawach Konsumenta ( tj. Dz.U. z 2023 r. poz.2759 ze zm.) Formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia przez Konsumenta, w tym Przedsiębiorcy-Konsumenta od umowy.
Formularz odstąpienia od Umowy o świadczenie usług.
Dane Konsumenta…………………………………………..
imię, nazwisko………………
adres Konsumenta……………………………
e-mail …………………….
tel. do kontaktu………………….
Adresat: Usługodawca
MERAZET S.A.
ul. J. Krauthofera 36 60-203 Poznań
Tel.61 8644 600
NIP 777 00 01 387
KRS 0000038740
REGON 000034996
e-mail: poczta@merazet.pl
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
Zgodnie z art. 27 i art.7a a Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach Konsumenta ( tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 2759 ze zm.) niniejszym informuję o moim odstąpieniu od Umowy o świadczenie Usług, zawartej za pośrednictwem strony internetowej www.merazet.pl
dotyczącej świadczenia Usługi …………………………………………..
data zawarcia Umowy…………………………………….
cena Usługi , której dotyczy odstąpienie …………………….
Jednocześnie proszę o zwrot uiszczonej płatności w następujący sposób
…………………………………………………………………………………………………………………………………..
Jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą w oparciu o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej oświadczam, że umowa od której odstępuję nie ma dla mnie charakteru zawodowego. (dotyczy tylko Usługobiorców prowadzących działalność gospodarczą).
…………………………………………..
Miejscowość i data
Podpis Usługobiorcy ………………………………..
(tylko w przypadku wersji papierowej)